Setkání s japonskými podnikateli na MPO

V dnešním složitém světě poznamenaném konfliktem na Ukrajině české a evropské podniky potřebují identifikovat dodavatele v různých geografických lokalitách a budovat s nimi vztahy. Podniky potřebují vybudovat silné průmyslové a mezinárodní dodavatelské řetězce, které by byly odolné i v době krize. Příležitost tak měly české firmy dnes při setkání s početnou podnikatelskou delegací z Japonska, reprezentanty Japonské podnikatelské federace. „Mějte prosím na paměti, že nemáme zájem pouze o obchod. Hledáme dlouhodobé vztahy. Mám tím na mysli naučit se navzájem rozumět, poznávat naše kultury a historii, stejně jako vize našich politických elit,“ zdůraznil prezident Jaroslav Hanák.

cz jap setkani 10 2022 1

Japonsko je třetí největší ekonomikou světa a jednou z nejlidnatějších zemí. Jeho ekonomika dlouho trpěla vážnými strukturálními problémy, včetně rychle stárnoucího obyvatelstva. Japonsko však chce modernizovat svou ekonomiku. Zvláštní důraz klade na digitalizaci a dekarbonizaci, přičemž do obou oblastí se chystají značné investice, které vytvářejí řadu příležitostí pro české firmy. Japonsko má velký zájem na podpoře rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Vláda také značně investuje do výzkumu a aplikace vodíkové technologie, kterou Japonsko považuje za energii budoucnosti.

cz jap setkani 10 2022 2
V roce 2021 směřovalo více než 0,5 % veškerého českého vývozu do Japonska a 2 % veškerého českého dovozu pocházela z této země. Zboží v hodnotě více než 123 miliard korun změnilo majitele v obou směrech. Japonsko je po Německu 2. největší investor v ČR.

kategorie Podnikatelské mise a semináře