Svaz průmyslu a dopravy ČR se jako první zaměstnavatelská organizace stane podporovatelem iniciativy NELEŽ, která bojuje proti dezinformačním webům. Mezi své členy bude svaz šířit osvětu, aby byli zodpovědnými zadavateli reklamy, nepodporovali weby šířící nepravdivý obsah a chránili svou značku.
Dezinformační weby živí převážně dary a příjmy z reklamy. Podle studie PSSI z roku 2020 si největší dezinformační weby vydělají až 190 tisíc měsíčně právě prodejem online prostoru na svých stránkách. S rozvojem tzv. RTB online reklamy zdánlivě přestalo být relevantní, na jakých webech se reklama zobrazí, protože marketingové agentury a firmy cílí přednostně na publikum a ne na reklamní plochu. To se snaží iniciativa NELEŽ změnit.
„Svaz průmyslu sdružuje tisíce firem, které zadávají reklamu online i offline. Díky spolupráci s NELEŽ firmám ukážeme, proč je dobré si hlídat a dobře řídit to, kde v online prostoru inzerují, s jakými weby a informacemi svou značku spojují. Naše zapojení vnímáme i jako podporu seriózních médií,“ říká Eva Veličková, ředitelka komunikace Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Svaz průmyslu ve spolupráci s iniciativou NELEŽ pro podniky v půlce ledna 2022 připraví webinář. Ten například vysvětlí, proč je důležité, aby firmy nefinancovaly svojí reklamou dezinformační weby, jak takové weby poznat a jak to může poškodit jejich značku.
„Monetizaci záměrně manipulativních zpráv považujeme za největší hrozbu pro společnost. Proto spolek NELEŽ usiluje, aby se neinzerování na dezinformačních webech stalo etickou normou majitelů firem, ředitelů firem, brand managerů, pracovníků v reklamních, mediálních a PR agenturách. Aby tito lidé více dbali na to, v jakém kontextu se jejich značka objevuje,“ říká Roman Číhalík, předseda a spoluzakladatel spolku NELEŽ.
V letošním roce Svaz průmyslu uspořádal pro PR manažery a tiskové mluvčí svých členských firem webinář k očkovací kampani Česko očkuje. Ukázal firmám, jak mohou využít kampaň ve své interní komunikaci a personalizovat ji. Očkování proti covid-19 Svaz průmyslu podporuje dlouhodobě a stal se oficiálním partnerem kampaně.
-
kategorie Tiskové zprávy