Prevence by měla být pro zaměstnavatele klíčová

Ve spolupráci s Výzkumným ústavem bezpečnosti práce (VÚBP) spustilo MPSV kampaň pro zaměstnavatele s názvem CHCETE-LI UŠETŘIT, VSAĎTE NA PREVENCI. Cílem této kampaně je upozornit zaměstnavatele na fakt, že investovat do BOZP se vyplatí.
 
Tato hlavní myšlenka bude propagována prostřednictvím pěti postupně zveřejňovaných ilustračních příběhů popisujících smrtelné nebo závažné pracovní úrazy.
 
Zaměstnavatelé jsou povinni vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací BOZP a přijímáním preventivních opatření k předcházení rizikům. Zmíněná kampaň cílí především na ty z nich, kteří považují investici do BOZP za ekonomickou zátěž a pravděpodobnost vzniku pracovního úrazu nebo poškození zdraví zaměstnance bagatelizují.
 
MPSV proto pověřilo VÚBP grafickým zpracováním příběhů popisujících smrtelné nebo závažné pracovní úrazy, které mají zaměstnavatele upozornit na to, že prevence je velmi důležitá a investovat do BOZP se vyplatí. Propagační příběhy budou poukazovat také na náklady,  které zaměstnavatelům v případě nedodržování preventivních bezpečnostních opatření mohou vzniknout (např. náhrada věcné škody, ztráta na výrobě, sankce a pokuty, jednorázové odškodnění pozůstalých, náhrada nákladů na výživu pozůstalých atd.).
 
Kampaň poběží až do konce roku, přičemž v říjnu, listopadu a prosinci dojde k zopakování příběhů a jejich shrnutí. Záštitu nad kampaní převzalo Ministerstvo práce a sociálních věcí. Partnery kampaně jsou Výzkumný ústav bezpečnosti práce a Českomoravská konfederace odborových svazů.
 
  • Zdroj: MPSV