Výzva vládě: Pusťte firmy k očkování proti Covid-19

Firmy chtějí pomoci s rychlým očkováním proti Covid-19. Pro své zaměstnance ho hodlá zařídit 86 procent firem, které se zúčastnily dubnového průzkumu Svazu průmyslu a dopravy ČR. Mohou zřídit očkovací místa pro pracovníky přímo ve firmě, využít ordinace poskytovatelů pracovnělékařských služeb nebo vytvořit veřejné očkovací místo. Vláda by proto měla usnadnit vznik firemních očkovacích center, zajistit pro ně dostatek vakcín a otevřít co nejdříve očkování i pro populaci ve věku od 18 do 55 let. Svaz průmyslu a dopravy ČR po vládě rovněž požaduje, aby všechny testy na Covid-19 z firem uznával i pro využívání služeb, kde je nutný negativní test.

Pokud chce stát co nejrychleji naočkovat co největší část populace, a ukončit tak epidemii Covid-19, měl by využít pomoci, kterou mu nabízejí firmy. V dubnovém průzkumu Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi průmyslovými podniky se k ochotě zapojit se do očkování proti Covid-19 přihlásilo 86 procent ze 141 respondentů. Řada z nich už zřídila vlastní očkovací místo pro své zaměstnance, nebo na jeho vytvoření pracuje.

„Firmy už ukázaly, že umí rychle a kvalitně zorganizovat testování. Stejně dobře jsou schopny zajistit očkování pro své zaměstnance. Proto by vláda měla firmy podpořit a usnadnit vznik podnikových očkovacích center. Obrovskou výhodou je, že stát tím získá dlouhodobou očkovací infrastrukturu. Devět z deseti firem v našem průzkumu uvedlo, že chtějí svá očkovací místa využívat dlouhodobě, například pro přeočkovávání zaměstnanců,“ říká Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Polovina firem, které jsou připraveny očkovat zaměstnance, chce zřídit očkovací místo přímo v areálu podniku. Očkovat v nich budou moci také pracovníky z dalších firem, které působí v jejich areálu, nebo rodinné příslušníky svých zaměstnanců. Touto cestou chtějí jít především velké firmy nad 250 zaměstnanců, ukázal průzkum Svazu průmyslu a dopravy ČR. Menší a střední firmy hodlají pro zaměstnance zajistit očkování především v ordinacích svých podnikových lékařů a poskytovatelů pracovnělékařských služeb. Tento způsob uvedlo v průzkumu Svazu průmyslu a dopravy ČR 48 procent firem, které se chtějí do očkování zapojit. Objevují se ale také firmy, které už zřídily nebo hodlají zřídit očkovací centrum dostupné pro širokou veřejnost v regionu, kde působí.

Pruzkum SPCR 2021 04 26 prekazky

„Vyzýváme vládu, aby zjednodušila a zrychlila administrativu spojenou se zřizováním očkovacích míst. Není možné, aby schválení provozního řádu očkovacího místa trvalo šest týdnů. Pro efektivní očkování zaměstnanců je třeba, aby vláda co nejdříve otevřela očkování pro populaci ve věku od 18 do 55 let. Musí také zajistit, že když firmy očkovací místa zřídí nebo do očkování zapojí své podnikové lékaře, dostanou pro své zaměstnance včas dostatek vakcín,“ uvádí Miroslav Palát, člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR odpovědný za oblast zdravotnictví.

Zpřístupnění očkování pro věkovou skupinu 18–55 let je klíčové pro rychlý rozjezd očkování ve firmách. Pro dvě třetiny firem by bylo očkování logisticky těžko zvládnutelné nebo dokonce neproveditelné, kdyby stát pokračoval v očkování jen v úzce vymezených věkových skupinách. Na příliš složitou administrativu a schvalovací lhůty si stěžuje 79 procent firem z průzkumu Svazu průmyslu a dopravy ČR.

„Velkou výhodou očkování ve firmách je komfort pro zaměstnance, kteří zejména ve větších podnicích nebudou muset kvůli injekci nikam jezdit. Firmy také dokážou motivovat k očkování zaměstnance, kteří by jinak váhali. Část firem bude moci nabídnout pracovníkům jako benefit pohodlné očkování jejich rodinných příslušníků,“ tvrdí Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Pruzkum SPCR 2021 04 26 vyhody

Jednou z firem, která už pracuje na zřízení očkovacího místa, které by bylo dostupné nejen pro zaměstnance, ale také pro veřejnost, je papírna Mondi Štětí. „Očkovací centrum připravujeme. Jsme schopni ho spustit během týdne od získání registrace. Byli bychom schopni za jeden den proočkovat 300 lidí podle dostupnosti vakcín. Chceme tento servis nabídnout i široké veřejnosti v našem regionu, abychom co nejrychleji proočkovali co největší část populace,“ říká Jan Koubský, ředitel pro kvalitu a životní prostředí Mondi Štětí.

VLÁDA MUSÍ PŘEDSTAVIT SCÉNÁŘ DALŠÍHO TESTOVÁNÍ

Plošné testování zaměstnanců ve firmách přispělo významně ke snížení výskytu Covid-19 v populaci. Nyní vláda musí jasně říct, jak chce s testováním ve firmách pokračovat. „Pokud to přispěje k lepší kontrole epidemie, nebráníme se prodloužení testování až do konce června. Je ale třeba, aby se z firemních testů také stala vstupenka pro využívání služeb, kde vláda bude vyžadovat negativní test. To by mělo platit nejen pro testy prováděné zdravotnickým personálem, ale také pro samovyšetřovací testy,“ uvádí Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Svaz průmyslu a dopravy ČR rovněž požaduje po vládě, aby představila systémový přístup k budoucímu využívání přesnějších PCR testů. Je třeba, aby všichni, kdo by PCR testy měli používat, věděli, kdy a kde vzniknou dostatečné laboratorní kapacity, jak bude organizován svoz vzorků do laboratoří a jak bude vypadat informační systém pro registraci a evidenci vzorků a výsledků. Při plošném nasazení PCR testů by bylo nutné vybudovat systém, který zvládne vyhodnocovat miliony vzorků. Zatím má stát kapacitu zhruba 60 tisíc vzorků denně.

O průběhu a podmínkách testování na Covid-19 ve firmách budou jednat zástupci Svazu průmyslu a dopravy ČR už v pátek s představiteli ministerstva zdravotnictví. Svaz průmyslu oceňuje vstřícný přístup nového vedení ministerstva k námětům a požadavkům zaměstnavatelů.

Gbelec Ondřej
kategorie Tiskové zprávy

Schůzka předsedy OS hasičů s ministrem vnitra

V úterý proběhla schůzka předsedy OS hasičů s ministrem vnitra a generálním ředitelem HZS. Schůzka se týkala odměn za práci při zvládání pandemie.

Předmětem jednání byly odměny za COVID a příspěvek na stravu z provozních prostředků.
Jak již předseda informoval členy předsednictva, zveřejnil pan ministr na tiskové konferenci 8. 4. 21 po jednání s předsedy NOSP a UBS,
že požádá vládu o přidělení prostředků na odměny pro 26 000 policistů a 1 600 hasičů……

Po argumentaci OSH uznal, že původní čísla nekorespondují s objemem činností odváděných příslušníky HZS a slíbil, že požádá vládu o prostředky na odměny pro předsedou  navržených 7 000 příslušníků HZS.

Co se týká druhého tématu, byly vysvětleny problémy a nevýhodnost stravenkového paušálu pro 2/3 příslušníků HZS. V připravovaném pokynu MV je zpracována dohoda ministra s policejními odbory o poskytnutí příspěvku z provozních prostředků ve výši 39,- Kč, ovšem formou paušálu. Po debatě došlo k dohodě, že pokyn bude upraven tak, aby generální ředitel HZS mohl rozhodnout, jakou formou bude příspěvek poskytnut.

Mezinárodní vzpomínkový den za oběti pracovních úrazů a nemocí z povolání 2021

Připomeňte si s námi dnešní Mezinárodní vzpomínkový den za oběti pracovních úrazů a nemocí z povolání. Dnes, 28. dubna, vzpomínáme na ty, kteří šli do práce a už se ke svým rodinám nikdy nevrátili. Vzpomínáme na ty, kteří nepředpokládali, že se něco takového může stát. Jenže 108 lidem za rok 2020 se to bohužel stalo. Udělejme vše pro to, abychom pro příště do práce zdraví šli, ale z práce se taky zdraví vrátili. Podívejte se na video, které vzniklo k příležitosti dnešního dne. A prosíme, buďte na sebe opatrní.
 
 

ŽIVĚ: Priority pro očkování proti Covid-19 ve firmách

Svaz průmyslu a dopravy ČR na tiskové konferenci dnes od 11:15 shrne výsledky průzkumu mezi výrobními firmami k možnostem očkování proti Covid-19 ve firmách.

Firmy jsou připravené pomoci státu s očkováním. Co je potřeba zajistit, aby se očkování v podnicích mohlo rozjet? Jaké zkušenosti mají firmy se zřizováním očkovacího místa? Představíme hlavní zjištění z průzkumu mezi výrobními firmami.

Na tiskové konferenci vystoupí:

  • Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
  • Miroslav Palát, člen představenstva Svaz průmyslu a dopravy ČR 
  • Jan Koubský, Mondi Štětí

 

Gbelec Ondřej
kategorie Aktuálně

Dohoda mezi EU a Velkou Británií schválena

Evropský parlament ratifikoval  27. dubna 2021 dohodu o obchodu a spolupráci (TCA) mezi EU a Spojeným královstvím. Je to poslední právní krok v dlouhém a komplikovaném procesu brexitu.

Ratifikace přišla několik dní před koncem prozatímního provádění dojednané dohody. Pro firmy je to vítané nastolení právní jistoty, která díky komplikacím brexitu chyběla řadu let.

„Český byznys vítá ratifikaci dohody mezi EU a Velkou Británií. Británie je šestým největším obchodním partnerem České republiky, což pro nás řadí tuto dohodu mezi nejdůležitější obchodní dohody, jaké kdy EU uzavřela, “ uvedl ředitel Sekce mezinárodních vztahů SP ČR Lukáš Martin.

Oceňujeme, že Evropský parlament schválil dohodu drtivou většinou. Odstranění nejistoty ve vztahu k Velké Británii pomůže společnostem přizpůsobit se nové realitě obchodování a současně čelit výzvám trvající pandemie COVID-19.

Dohoda pokrývá mnoho oblastí, které mají významný dopad na konkurenční prostředí pro firmy z obou stran. Od boje s klimatickou změnou, po digitální transformaci, rovné podmínky na trhu, či standardy. Nyní je hlavní řádná implementace dohody a budování vzájemných konstruktivních vztahů.

České společnosti, jako součást podnikatelské komunity v EU, jsou rovněž připraveny se do tohoto procesu zapojit a aktivně přispět.

Fára Pavel
kategorie Obchodní politika

Vyšla kompenzační vyhláška, která určuje až 120 000 Kč pro záchranáře a další odměny

V úterý 27. 4. 2021 byla ve Sbírce zákonů zveřejněna vyhláška č. 172/2021 Sb., kterou se mění vyhláška č. 305/2020 Sb., o stanovení způsobu zahrnutí kompenzace do výše úhrad za hrazené služby poskytnuté v roce 2020 = kompenzační vyhláška II. Tato vyhláška kompenzuje dopady koronavirové pandemie na zdravotnická zařízení, určuje mimořádné odměny zdravotníkům za práci při druhé vlně pandemie COVID-19 a dodatečně vybraným segmentům dává odměny za první vlnu.

● Zdravotničtí pracovníci, kteří pracují u poskytovatelů ne-lůžkové zdravotní péče a u poskytovatelů lékárenské péče, mají za své mimořádné nasazení obdržet odměny ve výši 75 000 Kč za druhou vlnu pandemie COVID-19.

● Zdravotničtí pracovníci pracující na zdravotnických záchranných službách obdrží mimořádné odměny až 120 000 Kč.

● Mimořádné odměny dostanou za první vlnu dodatečně navíc ještě další vybrané segmenty – dialýzy, dopravní zdravotní služba a mobilní hospice (u těchto zdravotníků se odměny sčítají).

Citace z důvodové zprávy ke kompenzační vyhlášce:

„Nyní, po skončení roku 2020, se ukazuje, že v některých segmentech zdravotní péče byly propady objemu poskytnuté péče větší, než bylo anticipováno, což by bez dalších opatření u poskytovatelů způsobilo propad příjmů v rámci vyúčtování roku 2020.

Kromě toho došlo k rozhodnutí o dodatečném finančním ohodnocení práce zdravotníků za první vlnu pandemie v segmentech domácí hospicové péče, přepravy pacientů neodkladné péče, zdravotnické dopravní služby a ambulantní hemodialýzy. Tyto dosud neodměněné segmenty jsou strukturou péče podobné segmentům, jejichž pracovníci dostali odměnu za práci během března až května 2020. Dodatečné stanovení odměn ve zmíněných segmentech odstraní nerovnost v odměňování, ale zároveň u poskytovatelů vyvolá dodatečné náklady, které je třeba kompenzovat.

K novelizačním bodům 1 a 2 (§ 15):

V rámci novelizace vyhlášky se navyšuje celoroční hodnota bodu o 0,11 Kč. Toto navýšení je určeno na kompenzace osobních nákladů na odměny za první vlnu pandemie COVID-19. Segment zdravotní dopravy za první vlnu pandemie nedostal žádné mimořádné odměny, ačkoliv je typem poskytované péče podobný se zdravotnickou záchrannou službou nebo dopravou poskytovanou nemocnicemi, což jsou segmenty, které mimořádné odměny dostaly. Poskytovatelé dopravní služby převáželi často i COVID pozitivní nebo suspektní pacienty, za což na rozdíl od záchranné služby jejich pracovníci nedostali odměny. Navýšením hodnoty bodu se tudíž tento rozdíl v odměnění vyrovnává.

Výše kompenzace je kalkulována na odměny ve výši 60 000 Kč hrubého (plus odvody) pro pracovníky dopravní služby. Zároveň je pro tuto kompenzaci stanovena záloha na kompenzaci, aby prostředky poskytovatelům na odměny mohly být vyplaceny co nejrychleji po nabití účinnosti novely, nejpozději pak do 31. května 2021.

K novelizačnímu bodu 14 (příloha č. 6):

V rámci novelizace vyhlášky se navyšuje úhrada za výkony domácí paliativní péče poskytnuté v období od 13. března 2020 do 31. května 2020, tedy během první vlny pandemie COVID-19 (po které se vyplácely odměny u poskytovatelů sociálních služeb). Navýšení u výkonů je kalkulováno na základě času nositelů výkonů, kde každá minuta práce nositelů výkonů je bonifikována dodatečnými 1,79 Kč. Jedná se o stejný způsob stanovení navýšení za péči poskytnutou během první vlny pandemie, jaký byl použit u poskytovatelů domácí péče v části A bodu 9 a představuje celkovou odměnu ve výši 25 000 Kč hrubého (plus odvody).

Toto navýšení je určeno na kompenzace osobních nákladů na odměny za první vlnu pandemie COVID-19. Segment domácí paliativní péče za první vlnu pandemie nedostal žádné mimořádné odměny, ačkoliv je typem poskytované péče podobný s domácí péčí nebo zdravotní péčí poskytovanou poskytovateli sociálních služeb, což jsou segmenty, které mimořádné odměny dostaly. Zároveň je pro tuto kompenzaci stanovena záloha na kompenzaci, aby prostředky poskytovatelům na odměny mohly být vyplaceny co nejrychleji po nabytí účinnosti novely, nejpozději do 31. května 2021.

K novelizačnímu bodu 15 (příloha č. 8):

V rámci novelizace kompenzační vyhlášky bylo doplněno navýšení kompenzací za výkony poskytovatelů hemodialýzy za období první vlny pandemie, tj. od 1. března 2020 do 31. května 2020. Navýšení u výkonů je kalkulováno na základě počtu zdravotnických pracovníků a vykázané péče, a to tak, aby toto navýšení bylo dostatečné na poskytnutí odměny pro pracovníky hemodialýzy ve výši 75 000 Kč (plus odvody) za zmíněné období, což je částka analogická s odměnami pracovníků nemocnic.

Toto navýšení je určeno na kompenzace osobních nákladů na odměny za první vlnu pandemie COVID-19. Segment hemodialýzy za první vlnu pandemie nedostal žádné mimořádné odměny, ačkoliv je typem poskytované péče podobný nemocniční hemodialyzační péči, v rámci které byly vypláceny odměny z dotačního programu ministerstva. Na rozdíl od jiných ambulantních segmentů je hemodialýza svojí podstatou neodkladná péče, a její poskytovatelé během jarní vlny pandemie nemohli omezit provoz nebo přejít na distanční způsob poskytování péče. Z těchto důvodů byli poskytovatelé hemodialýzy nuceni poskytovat péči i COVID pozitivním pacientům, a to za situace jarní vlny pandemie, kdy byl nedostatek ochranných prostředků. Pracovníci hemodialýzy tak byli během jarní vlny vystaveni podobnému riziku infekce onemocnění COVID-19 jako zaměstnanci nemocnic, a je třeba je tudíž i stejným způsobem odměnit.

Zároveň je pro tuto kompenzaci stanovena záloha na kompenzaci, aby prostředky poskytovatelům na odměny mohly být vyplaceny co nejrychleji po nabytí účinnosti novely, nejpozději do 31. května 2021.“

● A jak to bude s odměnami pro zdravotnické pracovníky?

Citace z důvodové zprávy ke kompenzační vyhlášce:

„Souběžně s tím bylo na národní úrovni rozhodnuto o vyplácení odměn pro zdravonické pracovníky za druhou vlnu pandemie COVID-19, která začala v říjnu 2020, přičemž odměny v mimo-nemocničních segmentech mají být financovány formou kompenzací ze zdravotního pojištění. Výše odměn je analogická jako za první vlnu, tj. 75 000 Kč hrubého na každého zdravotnického pracovníka, případně 120 000 Kč u poskytovatelů zdravotnické záchranné služby“.

Počty pracovníků a týdenní kapacity zdravotnických pracovníků budou přejaty z příloh č. 2 smluv mezi poskytovateli a pojišťovnami. V těchto smlouvách by měli být evidováni všichni pracovníci, i když nejsou nositeli výkonů v seznamu výkonů.“

● Mimořádné odměny by měli zaměstnavatelé vyplatit ve výplatě za měsíc květen, tedy v červnu. Poskytovatelé obdrží finance na odměny od zdravotních pojišťoven nejpozději do 31. května.

Citace z důvodové zprávy ke kompenzační vyhlášce:

„U kompenzací nákladů spojených s odměnami jsou také stanoveny zálohy na kompenzaci, které poskytovatelům zaručí co nejrychlejší vyplacení těchto kompenzací, nejpozději do 31. května 2021.“

● Je na odměny dost peněz? Kolik zdravotní pojišťovny vyplatí?

Citace z důvodové zprávy ke kompenzační vyhlášce:

„Celkové dopady novelizace kompenzační vyhlášky jsou odhadnuty na 12,6 mld. Kč. Z toho cca 1 mld. Kč tvoří dodatečné kompenzace segmentům, kde došlo k většímu než očekávanému propadu produkce. Dalších 0,2 mld. Kč představují kompenzace za zvýšené osobní náklady související s odměnami zdravotníkům za první vlnu pandemie COVID-19. Zbývajících 11,4 mld. Kč je určeno na kompenzace osobních nákladů vzniklých v souvislosti s odměnami zdravotníků za druhou vlnu pandemie COVID-19.“

Následující synoptická tabulka shrnuje dopady novely kompenzační vyhlášky v jednotlivých segmentech zdravotní péče:

Typ kompenzace

Segment zdravotní péče

Náklady v tis. Kč

Dorovnání propadu produkce

Celkem

              1 017 613

z toho:

Ambulantní specialisté

                  103 039

 

Diagnostika

                    46 902

 

Následná péče

                  689 626

 

Lázeňská péče

                  178 046

Kompenzace nákladů – 1. vlna COVID

Celkem

                  232 989

z toho:

Dopravní služba

                  158 589

 

Hemodialýza

                    72 521

 

Domácí paliativní péče

                      1 879

Kompenzace nákladů – 2. vlna COVID

Celkem

            11 370 000

Všechny kompenzace

Celkem

            12 620 602

Tato naše zde podávaná informace o kompenzační vyhlášce a o odměnách v ní zakotvených je sice delší, ale komplexní. Věříme, že poskytovatelé zdravotní péče budou přesně takto postupovat a všechny odměny vyplatí v souladu s kompenzační vyhláškou.

Vážení a milí zdravotníci z ne-lůžkové péče, děkujeme vám za vaši obětavou práci a přejeme, ať si užijete své zasloužené odměny ve zdraví.

Přihlaste se do soutěže Správná praxe

Přispívá již vaše organizace inovativním způsobem k bezpečnosti a ochraně zdraví na pracovišti? Nebo hledáte motivaci k propagaci přínosů správného řízení BOZP? Přihlaste váš projekt do soutěže Správná praxe! Představte příklady inovativních a účinných přístupů k BOZP za účelem prevence muskuloskeletálních poruch.

1. Úvod

15. ročník soutěže pořádá v České republice Ministerstvo práce a sociálních věcí ve spolupráci s Evropskou agenturou pro BOZP. Soutěž, která je součástí kampaně pořádané v letech 2020–2022 pod názvem Zdravé pracoviště si posvítí na fyzickou zátěž, si klade za cíl ocenit podniky, které významným a inovativním způsobem přispívají k BOZP tím, že na pracovišti předcházejí muskuloskeletálním poruchám a řídí je.

Účast v soutěži Správná praxe je dokladem aktivit, které podnik uskutečnil a které vedly k získání pozitivních zkušeností a staly se zdrojem námětů k podpoře prevence rizik. Základní informace potřebné pro podniky k účasti v soutěži Správná praxe a o soutěži obecně, poskytuje webová stránka českého Focal Pointu pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci – www.ceskyfocalpoint.cz, rubrika Kampaně a soutěže.

Výherci soutěže budou oceněni za přínos pro zlepšování pracovního prostředí v Evropě, ke kterému svou účastí v soutěži přispějí. Kromě toho budou zástupci vítězných subjektů pozváni na slavnostní předávání cen a vybrané projekty budou zveřejněny v publikaci agentury, která bude distribuována po celé Evropě a zpřístupněna na internetových stránkách agentury.

2. Organizace soutěže Správná praxe

Do soutěže se může přihlásit každý subjekt, který do 31. prosince 2021 (rozhodující je datum podání zásilky na poště) doručí svůj projekt ve dvou výtiscích a elektronické verzi na adresu:

Ministerstvo práce a sociálních věcí
Národní informační centrum BOZP (Focal Point)
Na Poříčním právu 1, 128 00 Praha 2
Kontaktní osoba: Jana Hampeštová
Tel.: +420 221 922 539 
E-mail: jana.hampestova@mpsv.cz

3. Projekt do soutěže Správná praxe

Projekt by měl demonstrovat příklady podniků, které aktivně řídí BOZP v souvislosti s prevencí muskuloskeletálních poruch na pracovišti

Porota se zaměří na udržitelnost a přenositelnost opatření.

Do soutěže se mohou přihlásit: 

  • jednotlivé podniky nebo organizace všech velikostí,
  • poskytovatelé odborné přípravy a subjekty z oblasti vzdělávání týkající se problematiky BOZP,
  • organizace zaměstnavatelů, profesní sdružení, odbory a nevládní organizace,
  • regionální nebo místní organizace poskytující služby v oblasti prevence BOZP či pojišťovacích služeb a ostatní zprostředkovatelské organizace.

Projekt by měl obsahovat:

  • vyplněný formulář přihlášky k soutěži Správná praxe,
  • zpracovanou prezentaci aktivit a opatření, které podnik uskutečnil, a případné přílohy.

Prezentace by měla zahrnovat například:

  • holistický přístup k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci,
  • skutečná a doložitelná zlepšení bezpečnosti a ochrany zdraví v souvislosti s prevencí muskuloskeletálních poruch na pracovišti,
  • upřednostnění kolektivních ochranných opatření před opatřeními zaměřenými na jednotlivce,
  • efektivní účast a zapojení pracovníků,
  • udržitelnost opatření v průběhu času,
  • přenositelnost na jiná pracoviště (v jiných členských státech, v různých odvětvích a na pracovištích různé velikosti),
  • aktuálnost (dané opatření by mělo být buď z nedávné doby, nebo by nemělo být známo široké veřejnosti).

Přílohy k projektu:

  • jsou preferovány v elektronické podobě, ale akceptovány jsou i tištěné materiály,
  • mohou zahrnovat např. příručky nebo jinou dokumentaci, která tvoří součást projektu; obrazovou dokumentaci, např. fotografie, obrázky, grafy, diagramy atd., která pomůže projekt přiblížit (obrazová dokumentace je požadována ve formátu jpeg, jpg nebo gif).

Do soutěže Správná praxe nebude přijat projekt, který byl zjevně vytvořen výhradně pro komerční zisk.

4. Důležité termíny soutěže Správná praxe

12. října 2020

Zahájení celoevropské kampaně Zdravé pracoviště 2020 – 2022 s názvem Zdravé pracoviště si posvítí na fyzickou zátěž

20. října 2020

Vyhlášení soutěže Správná praxe u příležitosti Evropského týdne BOZP

31. prosince 2021

Uzávěrka přihlášek projektů do soutěže Správná praxe

březen 2022

Slavnostní předání Národní ceny za Správnou praxi

květen 2022

Předání Evropské ceny za Správnou praxi

 

  • Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcí

Důchod? Prý si má každý našetřit sám #odboryříkajíNE

Věděli jste, že odbory stály u vzniku důchodového pojištění a prosadily taky zdravotní a sociální pojištění? A to již v roce 1924. Nyní prosazujeme návrh důchodové reformy, která bude spravedlivá pro všechny. Jde nám o jediné. Důstojné mzdy → Důstojný důchod → Důstojné stáří!
 

Nová pravidla pro cestování do ČR

Vzhledem k nepříznivému vývoji pandemie a obavám ze šíření nových mutací koronaviru došlo od 27. dubna 2021 ke změně pravidel pro cestování do České republiky (viz ochranné opatření Ministerstva zdravotnictví).

Ke stejnému datu je zakázán vstup osob cestujících ze zemí s extrémním rizikem nákazy do ČR. Tento zákaz se vztahuje také na účastníky programů ekonomické migrace. Z tohoto důvodu je až do odvolání pozastaveno přijímání žádostí o zařazení do programů ekonomické migrace pro cizince ze zemí s extrémním rizikem nákazy COVID-19. 

Seznam zemí s extrémním rizikem nákazy COVID-19 najdete v ochranném opatření Ministerstva zdravotnictví.

  • V současné chvíli (k 27. 4. 2021) se jedná o následující země: Botswanu, Brazílii, Eswatini (Svazijsko), Indii, Jihoafrickou republiku, Keňu, Kolumbii, Lesotho, Malawi, Mosambik, Peru, Tanzánii (včetně ostrovů Zanzibar a Pemba), Zambii a Zimbabwe.

Cestovatelskou mapu a podpůrné informace k cestování z ČR a do ČR najdete na webových stánkách Ministerstva zahraničních věcí.

Aktuální a důležité informace týkající se pravidel vstupu do ČR jsou k dispozici rovněž na webu Ministerstva vnitra.

Gbelec Ondřej
kategorie Právní infoservis

Podporujeme nový komplexní pozměňovací návrh ke kurzarbeit

Svaz průmyslu a dopravy ČR společně s Konfederací zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR, Hospodářskou komorou ČR, Českomoravskou konfederací odborových svazů a Asociací samostatných odborů vyjadřují plnou podporu novému komplexnímu pozměňovacímu návrh PN 8091 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění právní úprava tzv. kurzarbeitu.

Pozměňovací návrh byl předmětem široké expertní diskuze mezi všemi klíčovými subjekty. A to jak zástupci resortů MPSV a MF, tak i sociálních a hospodářských partnerů, zástupci koaličních poslanců a dalších akademických expertů.

Pouze tento pozměňovací návrh může dlouhodobě přispět právě v dobách krize, aby si naše ekonomika udržela vysoce kvalifikované zaměstnance, konkurenceschopnost a především klíčová pracovní místa.

Před 76. schůzí výboru pro sociální politiku PSP ČR apelují všechny zmíněné organizace společným dopisem na poslance, aby podpořili tento komplexní pozměňovací návrh. Celé znění dopisu čtěte zde.

kategorie Právní infoservis